I´m back

Hej, nu är det dags för mig att ta upp bloggandet, -igen, haha. Har vart skönt med ett break ändå. Skulle väl ha börjat blogga lite tidigare men har vart strul med våran data och sen har designen inte vart färdig. Men som ni ser har jag och sofia bestämt att prova blogga tillsammans vilket jag tycker är jättekul :D Att inte behöva ha sån press på sig, även fast man tycker att man inte borde känna press gör man det ändå.

Jag ska väl berätta lite som har hänt medans jag har varit "borta". Jag har lagt väldigt mycke energi på träning, och har provat träna för Ulrika Skönnemark, som jag tycker är jätte bra, och jag tränar för henne på dom flesta tisdagar. Eira har jag hoppat lite LDer som vi har kommit runt och ska fortsätta med det. Eira är i ganska hyfsad form och är nyrakad och fin medans Meddis är i fin och i bra form dock har hon päls som en nallebjörn ;) Ska raka henne så fort jag är frisk (just nu väldigt förkyld) så blir det bra :)

Nu är det ju höstlov- vilket är skönt! Och jag har mycket tid att blogga och va med hästarna och massa annat så det kan inte bli så mycket bättre om jag blir frisk nån gång..

Sen måste jag bara tillägga varför jag har haft en paus, har inte haft motivering till att blogga, har bara kännts tomt, sen gick det ju inge vidare på ett par tävlingar och det är inte kul för 5öre. Man tappar motivationen, och det blir ännu värre när det blir motgångar, vilket det tyvärr ofta kan göra i ridsporten. Det är hårt. Väldigt hårt faktiskt. Det är en så stor skillnad -enlig mig. Att hoppa på träning och tävling. Jätte stor faktiskt. Så man börjar på ex som mig och Meddis, LC, LB det går bra, varför? jo jag kände ingen svårighet, Meddis kände ingen svårighet och hon hade gjort det förr så förra året hoppa vi bara det efter vi hade köpt henne. Vi va säkra på den nivån. Sen vill man gå upp en nivå, till LA. Meddis hade aldrig gjort det, jag hade aldrig gjort så detta är nånting man ska klara tillsammans, endel går det jätte enkelt för endel inte. då kommer motgångar under den vägen för vissa, tills man känner att detta är enkelt, vad händer sen? Jo man vill gå upp yttligare en nivå osv. Och det spelar ingen roll om man går från LD till LC Eller MSVB till MSVA, så kan det gå i ridsporten och jag vet att det inte är bara jag. visst kan man stanna på den nivå man är säker på men för mig är ridsport en utmaning och det är just därför jag vill gå upp en nivå, möta motgångar och sen förhoppningsvis framgångar. Men då när man når den framgången. Då kommer det kännas fantastiskt. Mycke mer fantastiskt än att hoppa LC LB som man är säker på och bli placerad och vinna osv. MEN självklart kan man hoppa tillbaka ett steg ett tag för att sen ta nya tag igen. Det blev en lång text men jag tänkte bara berätta hur jag känner. Jag förväntar mig inte att alla ska förstå men jag hoppas det. Det är tufft att hålla igång en blogg när det går dåligt, det måste jag erkänna.

Men som sagt, nu är jag igång med bloggandet, och ska försöka hålla igång ett tag.

/ Jenny






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0