dagen

Är ju som sagt förkyld så stanna hemma från skolan. Linnea red Eira och är hur snäll som helst och mockar och fixar till både eira och meddis :) När jag är förkyld så borstar jag ganska mycket på dom, och gör inte så mycket ansträngande saker men omgås om jag inte är allt för sjuk. Så idag borsta jag båda så dom blev rena och fina (Meddis rulla sig så fort hon kom in i boxen) men dom var nöjda iaf :) Igår tog jag och pappa en liten promenad med meddis ooch idag tömkörde jag :) Det gick bra, bättre än väntat faktiskt, trodde att hon skulle vara lite stel och så men efter ca 10min ungefär var hon helt avslappnad och fin. Pappa prova även att tömköra och det gick jätte bra :D han ska vara med mig lite mer när jag tömkör så att allt sitter så ska han få sköta ganska mycket med tömkörningen härefter, så jag kan vara lite ledig ibland, hehe. Kan ärligt talat behöva de. Men tömkörde i kanske 25-30min och jag är helnöjd med henne idag :) Men saknar att rida henne.. I tisdags var det sist och jag tror äve hon saknar att jag rider henne även om det låter helknäppt så brukar hon vara lite småsur på mig när hon märker att jag bara jobbar med henne från marken några dagar. Men haha vem vet. Det är ändå bra för henne att bara longera/tömköra och gå ut och gå ibland :) Morgondagens pass beror på helt hur jag känner mig. Hoppas jag blir bättre och kan rida lite smått.

/Jenny 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0