Gårdagen

Vet inte var jag ska börja..

Blev ändrade planer igår så jag följde med och red för Daniel svensson ändå för ett riktigt bra pris på Eira för att en hade blivit sjuk.

Vi började med att värma upp med att korta och länga traven sen arbetade vi över typ 10 cavalettibommar och so far so good :) Efter det jobbade vi över några socker bitar i galopp på en volt. Varannat varv skulle vi ha stigbyglar och varannat utan. Och där var hon riktigt fin :)

Sen hoppade vi en bom, ett galopp språng fram till ett räcke som senare blev en oxer, det gick bra tills det blev över metern då ville inte Eira hoppa. Så där kämpade vi ett tag med. Men gick bra tillslut. Efter det hoppade vi en linje som vi räkna galoppsprång i mellan och alla hade bra 6 galoppsprång fram och sen skulle vi ha 5 men det gick bra för mig och Eira på det faktiskt men kom av lite långt ifrån på sista hindret i början.

Efter hoppade vi några linjer till och sen var det dags för bana. En bana på 11 hinder och hindren låg mellan 80-1m och allt gick jätte bra faktiskt! :D Fast jag glömde bort 11, hehe.

Men jag tycker att hon skötte sig bra  :) Hon kan va ganska svår ibland, så det kändes bra ändå :)



Sen åkte vi hem och åt, hade inte ätit på 9 timmar? Och va jätte hungrig så det kom i första hand efter vi lasta ur hästarna. Pappa mocka och fixa iordning allt :) Vilket var jätte skönt! Så efter red jag barbacka på meddis i padocken med ett vanligt 2-delat och trimmade, ska ju hoppträna med henne idag. Sen övade vi mycket på fattningar och skänkelvikningar. Hon var riktigt lös gjord i slutet så det var skönt :)

När jag kom hem så duscha jag och åt sen somnade jag. Hehe, var ganska slut kan jag säga. Men det var min dag igår, sorry för att jag inte han uppd.

/Jenny


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0